Genel

BAŞKAN ADAYLARI MAL VARLIKLARINI AÇIKLAMALI

BAŞKAN ADAYLARI MAL VARLIKLARINI AÇIKLAMALI

Yozlaşma (bozulma /dejenere olmak) dediğimiz olgu, sadece toplum katmanlarını oluşturan 6 sosyal dilimi değil, siyasetin yedi düvelini birden bozdu.

Elbette, bozulmanın temelinde siyaset var. Emperyalizm/sömürünün bir oyunu deyip geçemeyiz.

Yönetenler, işine geldiği için, (şantaj, tayin, ötekileştirme, işe alma, işten atma) gibi yozlaşmayı ‘dava için her şey mubah’ çerçevesinde kullandılar, kullanıyorlar.

Sonra yozlaşma dediğimiz olgu, ‘çeliğe pas girmeye görsün’ misali, kötü alışkanlıklar olarak toplum katmanları arasında ‘örf/adet/gelenek’ olarak yayıldı.

Tarif ve tatbik açısından bakıldığında; siyasi süreç içinde yer alan aktörlerin, çıkarları için, mevcut normları ihlal edici davranışları ‘siyasi yozlaşma’; eylem boyutunu ise ‘yolsuzluk’ olarak tanımlamaktadır.

Siyasi süreç, sadece siyaset/politika ile iştigal eden bir ‘dar bölge’ kapsama alanından ibaret değil. Siyasetin ülkede kapsama alanı içine aldığı sosyal, kültürel, ekonomik, sportif alanları da içerir.

Yapılacak olan, her şeyden önce ‘güvenilir’ olmaktır.

Güvenilir olmak, göreceli olarak ‘cüsseli, iyi giyimli, ağzı laf yapan’ olmak değil elbette. ‘Makam/para sahibi/ukalâ’ olmak hiç değildir.

Güvenilir olmak, kişinin söz ve davranışlarında doğru, adil, tutarlı olması demektir. Bir insanın karşısındakine ‘korku, çekinme, kuşku’ duymadan inanma ve bağlanmasıdır.

Bunun dışındaki ‘güven sağlama’ taktik ve teknikleri; karşısındakini  ‘ketenpereye’ getirme uğraşlarından başka bir şey değildir.

Malum içinde bulunduğumuz süreç, Mahalli İdareler Birliği seçim sürecidir.

Siyasi parti temsilcileri, siyasetle iştigal etmek isteyenler, yörelerinde siyasi figür/aktör olup kafalarındaki hedef doğrultusunda kendilerini tartışmaya açıyorlar.

Adaylık sürecindeki ‘ustalıkları’ ötesinde, halk nezdinde/seçim sürecinde ki teknikleri, sandıktan çıkmaları için sonuca tesir edecek.

Sandıktan çıkmanın yolu, toplum içindeki maddi/manevi itibarı yanında, seçmene dokunma katsayısının çokluğun da yatmaktadır. Meclis listeleri, yaşam kalitesine dokunacak projeler, çevre ile diyaloglar önemli.

Diyalog bahsinde ise ‘güvenilir olmak’, ferdi üstünlük olduğu kadar, toplumsal saygınında mihenk noktasıdır.

Adayın yaşam sürecindeki maddi manevi değerler bütünü olan karizmasının, bir veya birkaç tanesini siyasi arenada göstermesi şarttır. Fert veya siyasetçinin karizmatik yapısındaki önemli değerlerden biride maddi durumudur.

Kendini siyasi arenada tartışmaya açan tip veya politiplerin yapacağı en önemli olay, ekonomik yapısını, oy isteyeceği seçmenle paylaşmasıdır.

Sadece siyasi parti adayı değil, adayın eşi de malvarlığını açıklamalı. Açıklamalı ki, ‘şüphe’ ortadan kalksın.

‘Kazanırsam mal varlığımı açıklarım’ çıkışı, seçmenden maddi/manevi bir şeyler saklamanın göstergesidir.

Bu gün malvarlığını saklayanlar, yarın seçmenden, neleri saklamazlar?

Gün ‘saklamak’ değil, ‘şeffaflık, açıklık, dürüstlük’ zamanıdır. Aynı zamanda ‘samimiyet’ göstergesi.

Kalın sağlıcakla.